Handelsbetingelser

FIRMAOPLYSNINGER:

KELAX Aps
CVR-nr. 37821586
Adresse: Skårupvej 60, 9500 Hobro

E-mailadresse: info@kelax.dk
Telefonnummer: +45 9854 6085

ORDREBEKRÆFTELSE

Ordren er først gået gennem vores system, når du modtager en ordrebekræftelse fra KELAX. Modtager du ikke en ordrebekræftelse efter dit køb, bedes du ringe til os på +45 9854 6085.

KELAX kan træffes på telefon +45 9854 6085 eller mail ordre@kelax.dk

  • Mandag til torsdag kl. 08.00-15.00
  • Fredag kl. 08.00-15.00

Mails sendt i åbningstiden besvares normalt inden for 24 timer.

Alle aftaler indgås på dansk.

PRISER

  • Alle priser er i danske kroner.
  • Prisen vises inkl. moms, der kan dog vælges at se prisen ekskl. moms.
  • Priserne er kun gældende indenfor Danmarks grænser, ekskl. Færøerne og Grønland.

LEVERING / FRAGTGEBYR

Normal leveringstid er 1-3 hverdage.
KELAX.dk benytter INTERFJORD og Danske Fragtmænd til alle forsendelser af lagervarer. Forsendelser under 20 kg sendes som pakkeforsendelse (stykgods). Godsforsendelser (paller)(over 20 kg) leveres “til kantstenen”, dvs. på fast underlag og på gadeplan.
Enkelte varer leveres direkte fra vores leverandører, og transportøren kan derfor variere. ”Kantstens-levering” er også gældende ved levering fra vores leverandører.
Fragtpriserne er gældende brofast i hele Danmark. For levering til ikke-brofaste øer bedes du kontakte KELAX.dk. Det samme gør sig gældende for levering til Grønland, Færøerne eller udlandet.
Ved bestilling af lagervarer før kl. 12.00 på hverdage, afsendes din ordre som udgangspunkt fra vores lager samme dag.
Godslevering (paller) med fragtmand (over 20 Kg) kan ikke finde sted på lørdage samt søn- og helligdage.
Pakkelevering(stykgods) (op til 20 Kg) kan ikke finde sted mandage samt Søn og helligdage.
For at få dine varer leveret skal du betale fragt. Fragten afhænger af pakkens vægt, postnummer og størrelse(rumfang) og fremgår af din ”Indkøbskurv” i webshoppen.
Ved levering med GLS Hjemmelevering forbeholder KELAX ApS retten til at sende varer med Fragtmand Hjemmelevering for sikring af sikker og hurtig levering.
Enkelte produkter på KELAX.dk bliver tilføjet et pallegebyr når varen tilføjes indkøbskurven. Det kan f.eks. være flydemørtel og højstyrkebeton.

SPAR FRAGTEN AFHENT HOS KELAX ApS
Ønsker du at spare fragten, så kan du ved bestilling vælge at afhente hos Kelax ApS i Hobro. Du modtager en mail, når din ordre er klar til afhentning.

SALG GENERELT

  • Den angivne pris ved bestillingstidspunktet, er den gældende bestillingspris.
  • Priser og alle andre informationer opdateres dagligt.

AFBESTILLINGER

Ønsker du at afbestille eller annullere en allerede afgivet bestilling, bør det som udgangspunkt ske ved:

  • at fremsende en e-mail med mærket ”Afbestilling“.
  • I mailen bør bestillingstidspunkt, samt ordrenummer fremgå.

Har du modtaget en ordrebekræftelse pr. e-mail kan:

  • denne returneres til afsender med teksten “Afbestilling!” indsat i emnetekst.

Afbestilling bør ske inden kl. 12.00 samme dag, som bestillingen er foretaget.

Er pakken ikke blevet afbestilt inden kl. 12.00 på bestillingsdagen og er pakken blevet afsendt af KELAX, refunderer KELAX ikke forsendelsesomkostningen.

BETALING

De mulige betalingsmåder er:

  • Dankort
  • MobilePay
  • Visa
  • Visa / Dankort
  • Visa Electron
  • Mastercard
  • Faktura
  • Bankoverførelse

BETALINGSGEBYR

Der pålægges ingen gebyr ved køb med dankort.

Ved betaling med dansk udstedte kort pålægges et betalingsgebyr på 1,45% eller minimum 0,60 DKK per transaktion.
Ved betaling med udenlandsk udstedte kort pålægges et betalingsgebyr på 2,75% eller minimum 1,85 DKK per transaktion.

Der kan aldrig trækkes et større beløb, end det du har godkendt ved bestillingen. Dermed er det ikke muligt, at lave tilføjelser til en ordre betalt med kort eller MobilePay.

Når du betaler med betalingskort bliver dine data sendt via en sikker og krypteret SSL (Secure Socket Layer) forbindelse, som kun PBS kan læse. Hverken KELAX eller andre har mulighed for at læse dataene. Hermed er du altid sikret mod misbrug, da du har mulighed for at afvise en betaling, når du modtager din betalingsoversigt. Du har heller ingen selvrisiko i tilfælde af, at dit kort bliver misbrugt i en internet-butik, og er dermed bedre sikret end i den fysiske verden, hvor du har en selvrisiko på 1.200,00 kr.
Der er ikke mulighed for forudbetaling.
Som erhvervskunde kan du vælge at betale med betalingskort eller modtage en faktura pr. mail, hvor du får 8 dages kredit. Faktura afsendes pr. mail samme dag som du modtager dine varer +/- 1 dag.
Vi forbeholder os ret til at kreditvurdere nye kunder og dermed afslå at yde kredit. I disse tilfælde, vil du som erhvervskunde modtage et betalingslink pr. mail, hvor betalingen herefter kan ske via kort eller MobilePay. Ordren vil ikke blive sendt før vi har modtaget betalingen.
Ønsker du din faktura tilsendt med post opkræver vi et gebyr på 25,00 kr. ekskl. moms for porto og håndtering

BETALINGSFORPLIGTIGELSE

Ved bestilling af varer, indgår du som kunde en købsaftale med KELAX AS, hvorved du forpligtiger dig til at betale for varerne.

REKLAMATIONSRET

Der ydes 2 års reklamationsret på produkter købt hos KELAX efter købelovens regler. Er der yderligere reklamationsret eller garanti, vil det fremgå særskilt af fakturaen.
Skulle varen mod forventning gå i stykker under reklamationsperioden, repareres denne vederlagsfrit på vort eller producentens værksted, såfremt KELAX bærer risikoen for manglen efter købelovens regler.
Varen kan sendes eller afleveres (efter forudgående aftale) hos:

KELAX AS
Skårupvej 60
9500 Hobro
 
 
Skade på produktet som skyldes betjeningsfejl, håndteringsfejl, modifikationer eller groft misbrug fra brugerens side, er ikke dækket af reklamationsretten. Herunder hører også ændring af tilført strømstyrke til enhver relevant komponent.

ANVENDELSE AF REKLAMATIONSRETTEN

Reklamation angående fejl og mangler skal meddeles KELAX inden rimelig tid efter varens modtagelse.
Kunden opfordres på det kraftigste til, at afgive erklæring omkring produktets fejl eller mangel i forbindelse med reklamationen, idet undladelse kan betyde en forlængelse af afhjælpningsprocessen grundet fejlsøgning.
Varer der ikke indgår under reklamationsretten og/eller modtages uden forsvarlig emballage, vil blive omemballeret og der vil blive opkrævet et beløb svarende til KELAX’s udgifter til nødvendig og forsvarlig emballering.
Varer der returneres på efterkrav eller som sendes uden porto nægtes modtaget af KELAX.

TILBAGESENDTE VARER, SOM IKKE INDEHOLDER FEJL

Ved tilbage sendelse af defekte eller forkerte varer til KELAX, hvor fejl eller defekt, defineret og angivet af kunden, ikke konstateres, vil varen blive tilbagesendt til kunden inklusiv et testgebyr.
Testgebyret er 200 kr. pr. halve time inkl. moms. Testgebyret beregnes på baggrund af tid forbrugt i forbindelse med test og fejlsøgning.
Medsendes der tilbehør, skal antal og produktbeskrivelse medfølge. Medfølger der tilbehør, som ikke umiddelbart fremgår på det medsendte RMA skema (reklamationsskema), kan KELAX ikke gøres ansvarlig for eventuel bortkomst af disse effekter.
Varer bør returneres med en fakturakopi hvor købstidspunktet for det reklamerede produkt fremgår, da varen ellers vil blive henlagt indtil der foreligger fakturakopi og evt. fejlmeddelelse på produktet.

FORSVARLIG RETURNERING

Alle produkter, der returneres til KELAX, skal være forsvarligt indpakket. Produktet skal returneres i væsentlig samme stand og mængde.
KELAX anbefaler, at varen returneres via Post Danmark, og at varen sendes som pakkepost. På den måde er der mulighed for at spore pakken i Post Danmarks system og det fjerner dermed enhver tvivl om, hvorvidt varen er blevet udleveret til KELAX. Yderligere har kunden mulighed for at kunne efterlyse pakken såfremt udlevering ikke har fundet sted.

ER DU I TVIVL?

Såfremt der måtte opstå tvivlsspørgsmål, er du meget velkommen til at rette henvendelse på mail eller på telefon 9854 6085.

SÆRLIGE BESTEMMELSER FOR ERHVERVSDRIVENDE

Der gælder de samme salgsbetingelser som for forbrugere, dog med følgende modifikation.

  • Der er ingen fortrydelsesret for erhvervsdrivende
  • Der gælder 1 års reklamationsret fra oprindelig fakturadato. Ombytning eller reparation medfører ikke, at der løber en ny
  • 1 års reklamationsperiode
  • KELAX forbeholder sig ejendomsretten til varer købt på kredit, indtil den fulde købesum er erlagt
  • Alle omkostninger i forbindelse med håndhævelse af ejendomsforbeholdet påhviler køberen.
  • Der påløber renter fra forfaldsdatoen med 2% pr. påbegyndt måned.

14 DAGS FORTRYDELSESRET

I forbrugerkøb hvor bestillingen af varer foretages via telefon eller Internettet har forbrugeren 14 dages fortrydelsesret.
Fortrydelsesretten løber fra det tidspunkt hvor varen overdrages til forbrugeren. Skulle købet fortrydes inden for 14 dage tilbagebetaler vi varens pris, medmindre varen er blevet brugt, jf. neden for.
For at kunne benytte fortrydelsesretten, skal du have informeret KELAX omkring din anvendelse af fortrydelsesretten. Dette kan du gøre ved at sende standard fortrydelsesformularen til KELAX. Når du har givet meddelelse til KELAX om, at du ønsker at benytte fortrydelsesretten, skal du uden unødigt ophold og senest inden 14 dage efter din meddelelse – afsende eller aflevere varen til KELAX
Fortrydelsesretten kan ikke anvendes, såfremt du blot afviser at modtage pakken.
Betingelsen for at anvende fortrydelsesretten er, at varen tilbageleveres i væsentlig samme stand og mængde, som ved overdragelsen. Hvis varen ikke tilbageleveres i væsentlig samme stand, ansættes varen skønsmæssigt af KELAX ud fra en mulig salgsværdi.
Ved anvendelse af fortrydelsesretten skal varen venligst returneres i ORIGINAL EMBALLAGE. Manglende ORIGINAL EMBALLAGE medfører oftest en forringelse af salgsværdien, hvorfor De ud fra en vurdering foretaget af KELAX vil blive krediteret et tilsvarende mindre beløb svarende til forringelsen. I værste fald kan manglende ORIGINAL EMBALLAGE m.v. medføre, at varens værdi ansættes til NUL KRONER.
Er forseglingen brudt på den returnerede vare eller er varen taget i brug, da vil værdien af varen anslås til NUL KRONER. I disse tilfælde kan købesummen ikke refunderes.
Omkostninger ved at sende varen tilbage, i tilfælde af fortrydelse, påhviler forbrugeren.
KELAX returnerer beløbet inden 14 dage efter du har givet besked om, at du ønsker at fortryde dit køb. Dog har KELAX også ret til at vente med at tilbagebetale beløbet til varen er modtaget og kontrolleret, eller indtil der er fremlagt dokumentation for, at varen er sendt retur til KELAX, alt efter hvilket tidspunkt, der kommer først.
Købelovens regler om mangler finder anvendelse.
På skaffevarer, specielt skaffet hjem til kunden, tilbyder KELAX ikke fortrydelsesret med tilbagebetaling af købssummen.
Ønsker du at anvende fortrydelsesretten, da udfyld fortrydelsesformularen som du finder ved at trykke på linket her: Standard fortrydelsesformular – PDF – og send formularen til os på mail eller med post.

SÅDAN RETURNERER DU VAREN VED FORTRYDELSE

Der er kun én måde, hvorpå du kan returnere varen ved at gøre brug af din fortrydelsesret, og det er ved:

  • at modtage varen fra postvæsnet/fragtmanden,
  • dernæst informere KELAX om din anvendelse af fortrydelsesretten
  • og efterfølgende inden for 14 dage returnere varen til KELAX.
  • Mærk pakken “Fortrydelsesret” og vedlæg kopi af købsfaktura, som dokumentation for, at den/de returnerede varer er købt hos KELAX.
  • Købesummen returneres ved bankoverførsel – HUSK at vedlægge kontonummer beløbet ønskes overført til.

Returadressen er følgende:

KELAX
Skårupvej 60
9500 Hobro
 

Returnering som følge af fortrydelse sker på købers egen regning. KELAX anbefaler, at varen returneres via Post Danmark, og at varen sendes som pakkepost. På den måde er der mulighed for at spore pakken i Post Danmarks system og det fjerner dermed enhver tvivl om, hvorvidt varen er blevet udleveret til KELAX. Yderligere har kunden mulighed for, at kunne efterlyse pakken såfremt udlevering ikke har fundet sted.

Varer der returneres på efterkrav eller som sendes uden porto nægtes modtaget af KELAX.

BYTTERET

Har du købt et par sko eller en dragt i forkert størrelse kan du indenfor 14 dage, medmindre andet angivet, bytte varen til en anden størrelse såfremt varen ikke er blevet taget i brug. Returfragt samt forsendelse af ny vare sker for købers regning. Samme regler gør sig gældende for bytteretten som fortrydelsesretten.

Der er mulighed for at indlevere den ubrugte vare som ønskes byttet, i vores fysiske butik. 

KELAX
Skårupvej 60
9500 Hobro

RETURNERING

Du skal afholde de direkte udgifter i forbindelse med varens returforsendelse. Du bærer risikoen for varen fra tidspunktet for varens levering. Har du købt varer for over 2500,00 kroner og derved opnået fri fragt, og du derefter sender en del af din ordre retur, så trækker vi den opnåede fri fragt fra beløbet, inden vi overfører pengene til dig.

Eksempel: du har købt 2 varer til 1300,00 kroner stykket. Vi sender derfor varerne fragtfrit for dig. Hvis du efter modtagelse sender én af varerne retur og ønsker at få pengene retur for denne vare til 1300,00 kroner, så trækker vi den beregnede fragt for forsendelsen inden vi overfører pengene til dig.

GÆLDENDE FOR KONTANT-/FAKTURASALG

Leverede/udleverede varer tages kun retur efter forudgående aftale og inden 14 dage efter fakturedato og kun mod medsendelse af dokumentation af leverancen i form af fakturakopi. Såfremt returneringen ikke kan tilbageføres til en leveringsfejl begået af KELAX Aps, fratrækkes 20% af varebeløbet ekskl. moms. Returvarer skal fremsendes franko til vor adresse Skårupvej 60, 9500 Hobro. Varer tages kun retur hvis de er i original og ubrudt emballage og har været opbevaret efter forskrifterne – typisk tørt og køligt. Frostfølsomme varer må ikke have været udsat for frost. Specielle skaffevarer – samt maling og lign. der er tonet efter kundens ønske – tages ikke retur.

Betingelsen for at anvende fortrydelsesretten er, at varen tilbageleveres i væsentlig samme stand og mængde, som ved overdragelsen.

FORBRUGERKLAGENÆVNET

Hvis du vil klage over dit køb, kan du rette henvendelse til Keld Axelsen, Online direktør, hos KELAX. I fald det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du indgive klage til Forbrugerklagenævnet, såfremt betingelserne herfor er opfyldt, se www.kfst.dk